Om 15 dagar smäller det

Då startar SM-veckan i Borås och först ut på programmet är faktiskt herrarnas tyngdlyftning. Så precis som förra året så kommer det att bli en tyngdlyftare som kommmer att bli den första svenske mästaren i Borås. Så ni kan förstå att det var knôkfull trängsel i lokalen idag. Jag, Rebecka, var dock och tränade redan klockan tolv då jag skulle iväg och titta på VM-kval i handboll på eftermiddagen så jag hade lokalen för mig själv. Superkul att det finns så mycket idrott att titta på i Göteborg men samtidigt så blir det desto svårare för oss att få något medieutrymme, men vi försöker att ta oss in i bl.a. tidningarna så gott det går. Tur att det finns internet så att vi kan göra reklam för oss själva via bloggen. 
Hursomhelst, SM-träningen var det som det skulle handla om;
  • Jag hade som sagt lokalen för mig själv och fick till ett riktigt bra träningspass. Väldigt trevligt efter förra veckan som var ren katastrof.
  • Erika har hittat världens form och sätter pers i både ryck och stöt. Superkul. 
  • Angelica hade styrkeryck som bara flög upp, lite misstajming i vändningarna där hon blev nedslagen men det kommer hon att kunna rätta till innan SM.
  • Anton är liksom Erika i sitt livs form och kommer att bli livsfarlig på SM, han är definitivt ute efter att försvara sitt guld. 
  • Patrik visade upp en lysande ryckform, Jag tror att han är väldigt sugen på att ge sig själv en väldigt trevlig födelsedagspresent då han fyller år samma dag som han skall tävla på SM. 
  • Ulrika har även hon fått ordentlig ordning på sina ryck men inte riktigt fått stötarna att stämma. Därför får hon göra specialträning på tisdag i form av stöt från ställ. 
  • Martin har laddat om efter LagSM och Nordiska och var uppe på persvikter i ryck men det ville sig inte riktigt idag. 
  • Annika är bortrest och Mathias kom så sent till träningen så jag har ingen aning om hur det gick för honom. 
Dessutom hade de som tränade klockan 15 tydligen finbesök av den gamla storlyftaren Bosse Johansson som under några år faktiskt var världsrekordinnehavare. Inte illa! 

Kommentera här: