Jaaaaaaa!

Universiaden är verkligen det största jag varit med om som idrottare, både på tävlingsflaket men också allt runtomkring. Jag menar, hur många gånger får man representera Sverige tillsammans med massa andra idrottare inför en fullsatt arena??
 
Tävlingen igår var grym. Eftersom tävlingen började kl. 19:30 fanns det lite tid att ta död på innan invägningen 17:30. Jag trodde att det skulle bli riktigt segt att vänta hela dagen och att jag inte skulle kunna äta speciellt mycket men tiden gick fort och jag kunde äta på hela dagen som vanligt. GÖTT! Väl på invägningen gick allt bra och jag vägde in på 57,24 kg. 
 
Jag visste att motståndet var riktigt tufft och att det enda som gällde var att ge allt i varje lyft. Uppvärmningen kändes bra, men inte helt på topp. Det kändes hela tiden som om det där lilla extra, den sista snabbheten, hela tiden fattades. Det var likadant både när det gäller rycken och stötarna.
Rycken kändes lätta men tekniken, som inte alltid är som den borde i mitt fall, stämde inte helt. Jag fick 78 kg vilket absolut är bra! Men jag hade gärna velat ha mer. 
Stötarna var riktiga kämparlyft i princip hela vägen. Ingångsvikten på 95 var ok men inte alls klockren. Därefter fick jag underkänd på andra stöten, 100 kg. Eftersom jag inte hade något att förlora höjde vi till 103 kg. Och shit vilket tungt lyft. Först blev det en Mathias-vändning, dvs att jag helt enkelt satt med vikten i botten. TUNGT! Stöten var ok men jag var lite spagetti i kroppen men lyckades ändå spänna till och fick godkänt! HURRA! :D
Så efter två svenska rekord, 103 kg i stöt och 181 kg sammanlagt, är jag riktigt nöjd med tävlingen.
 
Imorgon är det dags för Carita Hansson att tävla. Det såg riktigt lätt och snabbt ut på träningen idag så hon kommer lyfta kanon imon.
 
Det har varit så galet roligt här. Och till alla er som får chansen att åka på Universiaden, gör det!
 
 
Ryck 78 kg. 
 
Svenskt rekord stöt, 103 kg!
 
 

Kommentera här: