Snart är 2013 slut

Men vi var två stycken som såg till att få ut mesta möjliga av 2013 genom att sätta personliga rekord på träningen igår, det var jag Rebecka och så var det Knut. 
Knut var först ut med att sätta pers med fyra kilo i ryck, 105kg. Sedan vet jag inte vad som flög i honom för han gick på som Hulken i stötarna. Knut är stark i benen men brukar ha problem i själva överstötarna, men igår satt dem som en smäck. Först tangerade han sitt pers, 125kg. Sedan åkte både 130 och 133kg upp! Imponerande och riktigt roligt för Knut som gjort enorma framsteg sedan han började med lyftning för 1,5 år sedan. 
Här finns Knuts lyft: http://www.youtube.com/watch?v=x4DxFdYVzso&feature=youtu.be
 
Sedan var det min tur och jag blev inspirerad av Knut- Först var det toppning i styrkeryck som gällde och efter några missar så smällde jag dit 66kg. Så under några minuter så hade jag faktiskt samma pers i styrkeryck och sittryck. Men efter några missar till och några höjningar så satte jag ditt 69kg i ett halvsittryck. Riktigt skönt att det lossnade lite efter allt jäkla tragglande med dessa sittryck. Sedan gjorde 90kg i stöt av bara farten, men det var ingen maxning. TYvärr finns inte några ryck på film men ni får hålla tillgodo med en stöt:http://www.youtube.com/watch?v=-D0-YhdKIFI&feature=youtu.be
 
Sedan var det såklart bra lyftning av de andra fastän det inte blev några pers. Martin gjorde fyra lätta singlar på 120kg i ryck, Angelica hade inte riktigt flyt i rycken men tre vändningar och två godkända stötar på 100kg är inte så pjåkigt. Och Annika visar att hon är tillbaka på en hög nivå igen, 72,5 i ryck och 95 i stöt och inte ont någonstans efteråt. Härligt! http://www.youtube.com/watch?v=2GmC16sZMJg&feature=youtu.be
Efter kl 17 så vällde det in nytt folk men då hade jag tränat i tre timmar så då begav jag mig hemåt så jag har ingen riktig koll på om det blev några fler pers. Jo, förresten. Robban lade upp ett klipp på facebook när han lyckas sätta 100kg i ryck på första försöket nere i Friidrottnes Hus, grymt gjort Robban! (Han har slitit nästan lika länge som jag med sina sittryck och bevisar att det visst går att lära gamla hundar att sitta.)
 
Knut till vänster var helt klart gårdagens mästerpersare!

Kommentera här: