Serietävling nummer 1

Nu är vi hemma från Mariestad och har hunnit landa lite efter tävlingen. det blev en ganska liten tävling idag jämfört med vad det brukar bli när Mosseberg är ute och far. Detta berodde som sagt på att elitserielaget för herrar tävlade i Kinna. Men åter till Mariestad!
 
Först ut var Therese som bara fick med sig ett ryck idag, men sedan fick hon ordning på grejerna och pangade upp 61kg i stöt, pers med 1kg, hon försökte även på 63kg men missade vändningen.
Därefter var det Erikas tur och hon fick med sig två godkända ryck, hon missade på 55kg som skulle inneburit personligt rekord. Men hon fick med sig personligt rekord i stöt, 73kg. Hon hade även uppe 75 kg men lite, lite efterpress i en arm gjorde att det blev underkänt. Men det tar hon nästa gång.
Erika har de senaste tävlingarna satt pers i både ryck och stöt så hon var lite besviken över att denna svit inte höll denna gång. Men ett pers är alltid bättre än inga pers! 
 
Sedan var det jag, Rebecka,  som skulle in i elden och kors i taket. Efter 63kg i första lyftet så satte jag dit perset 67kg i ett styrkeryck på första försöket. Sedan blev jag feg och drog inte på när jag hade höjt till 69 kg. Varför gör man så egentligen? Ganska korkat, jag skall genast sluta med det! 
I stöt klarades 86 kg utan problem och sedan höjde jag till 91 kg för att sätta nytt pers sammanlagt och efter en bom så satt stöten där. Men efter tävlingen kom jag på att jag inte hade behövt höja till 91kg, det hade räckt med 90kg.. Lite klantigt räknat men det blev ju bra ändå.
Sist ut var Annika som sin vana trogen hade blivit sjuk veckan innan tävling men idag så hade sjukdomen tagit lite för hårt på henne så hon fick bara med sig 76kg i ryck och 95kg i stöt, men hon kommer tillbaka nästa omgång, lita på det. 
 
 
 
Sammanlagt fick damerna ihop 558 poäng idag. Inte illa med tanke på att vi varken hade med Stina, Angelica eller Lena i laget. Mest poäng gjorde Annika med 208 poäng.
 
Herrarna som inte är med i elitlaget har också de bildat ett lag som får börja längst ned i seriesystemet, div 4 är deras serie. Vi får se hur det blir efter säsongen men jag tror att de kommer klättra upp efter att året är slut. I denna omgången så bestod laget av Jimmie, Andreas, Johan, Sam, Knut och Therese. (Ja vi vet att Therese är tjej men man får ha med tjejer i herrlagen i de lägre divisionerna.) 
 
Sam som var osäker om han ens skulle ha någon licens för 2014 smäller dit fem godkända lyft idag, jag tror inte att han ångrar sin licens. 
Knut går från klarhet till klarhet, numer sätter han förstalyften och missar bara när det börjar bli riktigt tungt. 
Johan hade ingen bra dag idag, bara ett klarat lyft på 135kg i stöt idag. 
Andreas fick springa in till sitt första ryck och det blev en miss, sedan satte han dit två ursnygga ryck. I stöt fick han med sig 120kg, sedan var det de berömda armarna som inte ville stanna i utsträckt läge så han fick undekänt två gången på 125kg.
Jimmie var ganska seg idag men  kämpade och slet som ett djur och fick med sig två godkända lyft, 105kg i ryck och 125kg i stöt. Nu skall han hem och träna knäböj fram så han kommer upp ur frivändningarna. Nu kommer du inte undan Jimmie för nu står det här offentligt på bloggen. Mera knäböj på dig! 
 
Herrlaget samlade ihop 1347 poäng, bäste poängplockare blev Jimmie med 277 poäng. 
 

I Kinna så lyfte som sagt elitlaget mycket stabilt och bra. Jag har i dagsläget inga individuella resultat på dessa herrar men jag vet att deras lagpoäng blev 1777 poäng. En bra start på herrarnas elitserie. Meste poängplockare blev Martin Rothwall med 319 poäng. 
 
 Tack så hemskt mycket till Mariestads AIF som anordnade och bjöd in oss till tävlingen. Alltid lika trevligt att
besöka er! 

Kommentera här: