Distriktsrekord

Jag satt och surfade runt lite på internet idag kom in på Västra Götalands Tyngdlyftningsförbunds hemsida och där hittade jag listor på alla distriktsrekord och man kan väl säga att det är ganska kraftig dominans av Mosseberg, framförallt på damsidan där det bara är två rekord som inte tillhör en göteborgare. 
 
På herrsidan är det lite mer utspritt men det är en hel del Mossebergare som innehar distrikts rekorden även här.
 
 
Sedan finns det även distriktsrekord för ungdomar/juniorer men när jag tittade lite snabbt på listan för damjuniorer så hittade jag mycket som inte stämde. Det kanske var lite si och så med in rapporteringen för några år sedan. Angelica gick tex i klass 58 på JEM och inte klass 63 där hennes resultat finns inne. Jag själv har gjort 79 kg i stöt i klass 75. Så ta juniorlistorna med en nypa salt. Seniorlistorna stämmer nog bättre men helt uppdaterade är de inte. Angelicas svenska rekord från EM 2014 i klass 58 finns ex inte med, inte heller Annikas svenska rekord i stöt på 110kg finns med på listan. 
1 Rickard Fransson:

skriven

Hejsan Mossebergare! Kul att ni har hittat till VGTFs hemsida www.vgtf.se ! Som ansvarig för hemsidan och distriktsrekorden skulle jag vilja förklara hur distriktsrekordrapporteringen fungerar. Ett överträffat distriktsrekord blir nytt rekord först när det har rapporterats in till VGTF på en rekordblankett avsedd här för. Detta är anledningen till att vissa rekord saknas tex Angelicas rekord på EM från i våras. Jag har flera ggr påmint Staffan och andra klubbledare i distriktet om att rapportera in nya distriktsrekord. Tyvärr med lite blandad framgång, ofta glöms distriktsrekorden bort i hanteringen. Det är synd tycker jag! MEN, det kan bli mycket bättre om ni som själva lyfter hjälper till och rapporterar in era slagna rekord! Det är superenkelt, läs bara på www.vgtf.se om hur man går tillväga. Välkomna med era rekordblanketter! Mvh Rickard Fransson, VGTF

Kommentera här: