En ny dåre, Rebecka Holmqvist

Reb, Reben, Rebi eller Rebecka. Kärt barn har många namn och Rebecka är ett kärt barn och därmed har hon även många namn.

Hon är 24 år ung, tillsammans med en grym kille och har två snygga katter.

Rebecka är en riktig tävlingsmänniska och har alltid varit. Som nämnd i ett tidigare inlägg så finns det faktiskt ingen som kan vara så glad som henne men samtidigt är det svårt att hitta någon så arg.

Rebeckas lyftarkarriär började så som många andras lyftare i Mosseberg, genom friidrotten. Ja herre gud, vad skulle Mossebergs AK gjort utan friidrotten?! Eftersom Rebecka och jag (Angelica) tränade tillsammans i Mölndals AIK är det återigen tack vare Bobbie Lohse som även Rebecka började med tyngdlyftning. Bobbie drog helt enkelt dit Staffan Bergqvist för lite hjälp och vips så var Rebecka och tränade med Mosseberg.

Och visste ni detta då? Rebecka är så cool att hon har varit med i ungdoms-Finnkampen i diskus! Nu ligger dock den platta saken på hyllan och inom friidrotten är kulan helt i fokus.

Från början gjorde Rebecka, precis som både Annika och Lena gör nu, utfallslyft. Under sitt första år inom tyngdlyftning var hon fortfarande junior. Så efter att ha börjat med lyftning i början av 2009 blev hon uttagen till junior-NM hösten samma år. Idag har hon bytt teknik till sittlyft och hon klättrar uppåt.

 

Att den här kvinnan är råstark är något som är säkert. Det kan man exempelvis se på hennes pers. Hon har ryckt 66 kg och stött 91!

Rebecka ÄLSKAR färgen lila. Hade hon själv fått bestämma hade troligtvis haft en lila trikå, lila skor, lila vikter, ja allt i lila helt enkelt.

Om ni ser Rebecka tävla eller träna så kommer ni garanterat se att hon gör en sådan här pose.

 

En annan sak som Rebecka kan skriva på sitt CV är att hon kan citera serien Vänner otroligt bra. Testa henne, jag lovar att hon vet mycket. Lyssna extra noga när det ringer på hennes mobil nästa gång också, ännu ett tecken på att hon gillar den serien. 

Rebecka har faktiskt en hel del dolda talanger. Något utmärkande är att hon är sjukt bra på att komma ihåg just födelsedagar. Jag är säker på att hon vet när hela min familj fyller år. Rebecka fungerar som en levande Facebook kan man säga.

Hon gör även världens godaste chokladbollar. Sooo delicious! Sätt på lite Abba eller Queen så kommer hon att börja dansa och sjunga dirr!

Eftersom jag och Rebecka har känt varandra länge och har gjort massor med olika saker så finns det massor jag kan säga. En del roliga saker får komma upp till ytan vid senare tillfällen. Kan i alla fall säga att hon är grym!

 
1 Ulrika:

skriven

Mitt i prick, min bästa tös!

Kommentera här: