Finbesök på klubben

Idag var det ingen vanlig söndag utan vi hade finbesök på klubben. Jag skall erkänna att jag inte har stenkoll på Arne Larsson men att han har lyft lite vikter i sina dagar det kunde man se på en gång. Fick berättat för mig att han vunnit NM samt som bäst gjorde resultaten 152,5/180kg i klass 90! Inte illa. Han hade inte gjort ett enda tyngdlyftningspass på 20 år men idag så var han nere på klubben och ryckte 70 kg som ingenting. Han gav sig även på lite stöt, knäböj och lite good-morning så han kommer att ha träningsvärk i morgon, var så säkra. 
Han hade även med sig en kille som heter Daniel, vilket visade sig vara hans kusinbarn. Daniel bor i alla fall i Oslo och igår hade han varit och tränat med Ruth Kasirye, samma Ruth som vår egen Richard Markeng har tränat och Richard var på träningen idag helt plötsligt så satt de bredvid varandra och snackade om norska tyngdlyftare på norska. Världen är allt bra liten ibland!
Staffan, Arne, Daniel
 
Det var rätt lugnt med övriga lyftare i lokalen till att börja med men sedan vällde det in folk som vanligt. Rebecka satte pers i ryck från nacke med 70kg, Annika var sjukt stark och pangade dit 95kg i stöt som ingenting. Jimmie fick gardin på 120/125/130 kg men lyckades trycka dit alla stötarna ändå, bra jobbat. Sedan var jag tvungen att gå men jag är säker på att det genomfördes många bra lyft även efter jag hade gått.
 
 
 
 
 

Kommentera här: